• Home

Uniwersytet dzieci- klasa 1b

Klasa 1b wzięła udział w projekcie edukacyjnym „Uniwersytet Dzieci”, który składał się z 2 etapów: lekcji na rozgrzewkę, które pozwalają na integrację dzieci i oswojenie ich ze swoimi emocjami oraz lekcji tematycznych – związanych z wiodącym tematem projektu. Naszym tematem było: „Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka”? Podczas zajęć uczniowie ćwiczyli odczytywanie godzin, poznali jednostki miary i wagi oraz nauczyli się prowadzić obliczenia pieniężne. Uczestnicząc w projekcie, rozwinęli również umiejętności samodzielnego, logicznego i krytycznego myślenia. Po zakończeniu projektu wszyscy uczniowie otrzymali dyplomy za aktywny udział i zaangażowanie w projekt.

Monika Kowalik


„Tydzień Bajek Polskich” w klasie 1b

Celem projektu było promowanie polskich bajek wśród dzieci oraz zapoznanie i zainteresowanie dzieci bajkami wartościowymi, pięknymi, godnymi uwagi. Projekt był realizowany z wielkim zaangażowaniem i radością. Dzieci chętnie uczestniczyły w zadaniach, oglądały przygody bajkowych bohaterów.
Przygodę z projektem „Tydzień Bajek Polskich” rozpoczęliśmy z „Bolkiem i Lolkiem”. Jest to najbardziej znane rodzeństwo w Polsce. Podczas tego spotkania dowiedzieliśmy się jak w nudny deszczowy dzień się nie nudzić. Bohaterowie przypomnieli nam, jakie czynności higieniczne powinniśmy wykonywać zaraz po przebudzeniu. Rozmawialiśmy o warunkach atmosferycznych panujących w Polsce, oraz o tym jak powinniśmy się ubrać podczas zmieniającej się pogody. Wykonaliśmy również kalendarz pogody oraz pracę plastyczną. W drugim dniu projektu odwiedził nas „Reksio”. Ten rezolutny psiak, odkrył w sobie talent kompozytora muzycznego. My, postaraliśmy się przenieść również w świat muzyki i sztuki, aby wykształcić w dzieciach m.in. poczucie rytmu, estetyki i piękna. W trzecim dniu projektu towarzyszył nam „Baltazar Gąbka”. Była to bardzo ciekawa przygoda, w jednej z bajek poznaliśmy rozbójników, którzy nie do końca byli tacy jak się wydawało bohaterom. Rozmawialiśmy o tym, że pozory mogą rzeczywiście mylić. Wygląd rozbójników wskazywał na to, że zrobią krzywdę bohaterom, a oni ich ugościli. Na koniec dnia wykonaliśmy pracę plastyczną. Bohaterem czwartego dnia był „Miś Kudłatek”, który wybrał się na wycieczkę do parku, wraz ze swoim przyjacielem Pieskiem Łaciatkiem. W tym dniu dowiedzieliśmy się jakie zwierzęta możemy spotkać w parku, oraz jak się w nim zachowywać. Rozmawialiśmy również o podstawowych emocjach takich jak – smutek, radość, złość. W piątym dniu projektu zadaniem było napisanie listu do ulubionego bohatera całego projektu. Klasa 1b z pomocą pani wychowawczyni, napisała list do Reksia, w którym podziękowaliśmy mu za to, że spędził z nami czas, oraz napisaliśmy, że bardzo podobają nam się jego przygody. Zaprosiliśmy go również do nas, na nasze lekcje. Projekt tek sprawił dzieciom wiele radość, uśmiechu na twarzy oraz wywołał wiele pozytywnych emocji. Czekamy na kolejny rok i nowe spotkania.

Monika Kowalik

« of 2 »

Zakończenie klasowego projektu „Lapbookowa nauka- cztery pory roku” w klasie 1b

W bieżącym roku szkolnym klasa 1b realizowała projekt klasowy „Lapbookowa nauka – cztery pory roku”. Lapbook to rodzaj teczki tematycznej i obrazkowej mapy myśli, w której umieszcza się informacje, ciekawostki, zadania i zagadki na wybrany temat. Tym razem uczniowie z klasy 1b „na warsztat” wzięli pory roku. Projekt trwał od września do czerwca. Przez kilka dni omawialiśmy każdą z pór roku. Wspólnie staraliśmy się wskazać po czym poznać omawianą porę roku, jakie są jej dary, jak wygląda las, odgród, sad. Na koniec powstawały piękne, kolorowe lapbooki. Dzięki pracy nad lapbookami uczniowie wykazali się kreatywnością, poszukiwali informacji, nauczyli się je selekcjonować i ciekawie prezentować. Uczniom podobała się nowa forma pracy. Z niecierpliwością czekają na czas kiedy będą wykonywać kolejne lapbooki. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii poniżej.

Monika Kowalik

No Images found.


Warsztaty przyrodnicze w klasie III i Ib

W maju klasa Ib wspólnie z klasą III wzięły udział w warsztatach przyrodniczych „Las otwarty w słoiku”. Każdy uczeń otrzymał gotowy zestaw w którym znajdowały się rośliny, kamyki, ziemia, elementy dekoracyjne. Zadaniem dzieci było stworzenie własnej kompozycji przyrodniczej. Do każdego zestawu była dołączona instrukcja, która była bardzo pomocna przy tworzeniu własnego lasu. Warsztaty te sprawiły dzieciom wiele radości, uśmiechu na twarzy oraz stały się prezentem z okazji Dnia Mamy.

wychowawczynie klas III, 1b

« of 3 »

Skip to content