Na to pytanie uczniowie klasy 1 i 2 postanowili znaleźć odpowiedź. Po obejrzeniu krótkiego filmu dowiedzieliśmy się jak nazywa się rakieta, która jako pierwsza poleciała w kosmos, dlaczego ludzie budują rakiety kosmiczne, z jakich elementów są zbudowane, ile może ważyć rakieta kosmiczna. Najtrudniejszym zadaniem było znalezienie odpowiedzi dlaczego rakieta utrzymuje się w powietrzu. Wykorzystując balony staraliśmy się zrozumieć III zasadę dynamiki Newtona. Postanowiliśmy zbudować własne rakiety i z ochotą zabraliśmy się do pracy. Największym wydarzeniem było jednak sprawdzenie, czy nasze prototypy rakiet polecą w górę. Nasze podwórko szkolne stało się centrum lotów kosmicznych. Okazało się, że nasze rakiety naprawdę wystrzeliły w górę ! Wśród okrzyków radości i śmiechu pokonały wysokie krzewy lądując na zaprzyjaźnionym podwórku !
Zajęcia realizowane były w ramach programu „Kompetencje na szóstkę”, który w tym roku szkolnym prowadzą wychowawczynie obu klas.
Beata Sobesto