Korzystając z omawiania lektury „Cukierku ty łobuzie!” uczniowie klasy 1 b poznali nowy sposób zaprezentowania przeczytanej książki. Każde dziecko miało za zadanie przygotować pudełko, do którego włożyło przedmioty nawiązujące do lektury. Podczas lekcji każdy uczeń prezentował swoje pudełko i opowiadał o znaczeniu poszczególnych przedmiotów. Przygotowane pudełka okazały się prawdziwą skarbnicą wyobraźni. Znalazły się w nich figurki z plasteliny, rysunki, drobne przedmioty. Kreatywność, wyobraźnia i samodzielność odgrywały główną rolę.
Zadanie zostało zrealizowane niezwykle pomysłowo i na pewno przyczyniło się do utrwalenia treści lektury. Przy okazji uczniowie mogli wykorzystać swoją wyobraźnię i przeróżne talenty. To była fascynująca i interaktywna forma lekcji, która pobudziła wyobraźnię.
Monika Kowalik