• Home

„Dziecko z pasją”

W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu Uniwersytetu Dzieci „Dziecko z Pasją”.

To przestrzeń do rozwoju dla uczniów, nauczycieli, a także dyrektorów. W ramach projektu uczestniczyłyśmy w wizycie studyjnej Dyrektorów i Wicedyrektorów w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Przybysławicach (gmina Zielonki). Mogłyśmy obejrzeć piękną, nowoczesną szkołę, a także porozmawiać w gronie ludzi zaangażowanych w rozwój oświaty o pomysłach na dobrą, twórczą, otwartą na potrzeby lokalnej społeczności szkołę. 

Dziękujemy Gospodarzom za świetnie zorganizowany dzień i podzielenie się doświadczeniami w prowadzeniu placówki.

#Dziecko z Pasją

#Uniwersytet Dzieci

« of 5 »

„LEPIMY” LEPIEJE W PARKU WISŁAWY SZYMBORSKIEJ

Lubimy eksperymentować z nauką, więc postanowiliśmy poszukać inspiracji do tworzenia poezji nie całkiem poważnej pod okiem samej noblistki – Wisławy Szymborskiej. Wybraliśmy się na lekcję plenerową do centrum Krakowa, do nowo otwartego parku jej imienia, który powstał w setną rocznicę urodzin poetki. Rozłożyliśmy nasze zeszyty na trawie, ławkach i … zaczęliśmy pisać lepieje.

Za twórcę lepieja jako gatunku literackiego uznaje się Wisławę Szymborską, a za twórcę nazwy gatunku – jej wieloletniego sekretarza, Michała Rusinka.

Szymborska genezę powstania lepieja opowiedziała w następującej anegdocie: „W pewnej podmiejskiej gospodzie podano mi kartę, w której przy pozycji „flaki”  ktoś dopisał drżącą ręką „okropne”. Pomyślałam, że na tym poprzestać nie wolno. Nawet w najlepszej restauracji zdarzy się czasem jakieś paskudztwo. Trzeba następnych gości jakoś przed nim ostrzec. Krótki wierszyk, łatwo wpadający w ucho, najlepiej się do tego nadaje”.

I tak przez lata stworzyła małą galerię lepiejów. Przykład:

Lepiej złamać obie nogi, niż miejscowe zjeść pierogi.

A oto próbka naszych poetyckich talentów. Szymborska byłaby z nas na pewno dumna.

Lepiej tańczyć już kaczuszki,
niż na wf – ie robić brzuszki”.

„Lepiej iść już na siatkówkę,
niż pisać z matmy kartkówkę”.

„Lepiej dziwne mieć marzenia,
Niż takie nie do spełnienia”.

„Lepiej znać podział czaszki,
Niż prać swoje fatałaszki.”

„Lepiej leżeć na trawie w parku,
niż chodzić jak w zegarku”.

siódmoklasiści i ósmoklasiści z wychowawcami

« of 5 »


POWITANIE JESIENI W PRZEDSZKOLU

W dniu 22 września wszystkie dzieci w naszym przedszkolu uroczyście powitały nową porę roku, a mianowicie jesień. W kącikach przyrody pojawiły się dary jesieni: kolorowe liście, kasztany, żołędzie, szyszki, orzechy, owoce, a także warzywa.
W tym dniu dzieci wykazywały się wiedzą na temat nowej poru roku i jej oznak  poprzez: nazywanie jesiennych darów zgromadzonych w kącikach, nazywanie kolorów jesieni oraz rozwiązywanie zagadek. W tym dniu były także piosenki, wiersze i zabawy. Przedszkolaki z wielkim zaangażowaniem tworzyły również kolorowe jesienne prace plastyczne. Dzieci, dzięki ogromnemu zaangażowaniu rodziców, mogły także posadzić w donicach wrzosy, które zdobią wejście do naszego przedszkola-dziękujemy!!!

Nauczyciele OP


Program „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”

Program jest adresowany do uczestników I cz. Szkoły dla Rodziców i Wychowawców. Rodziców, dziadków, opiekunów, wychowawców dzieci powyżej 11 roku życia.

Cel:

  • wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z nastolatkiem
  • umacnianie rodziny w jej prawidłowym funkcjonowaniu poprzez budowanie, naprawę i ochronę więzi emocjonalnych
  • zdobywanie umiejętności skutecznego porozumiewania się ze swoim nastolatkiem
  • refleksja nad własną postawą wychowawczą
  • wymiana doświadczeń i refleksja na temat problemów nastolatków: „Dorastam, potrzebuję wsparcia”!

Metoda pracy:
Warsztat psychoedukacyjny

  • praca na własnych doświadczeniach rodzicielskich
  • praca na wspomnieniach z dzieciństwa
  • odgrywanie scenek
  • burza mózgów

Termin i miejsce realizacji warsztatów:
Termin realizacji: październik – grudzień 2023 r – środy godzina 16:30-20:30 (11.10.2023, 18.10.2023, 25.10.2023, 8.11.2023,15.11.2023, 22.11.2023, 29.11.2023, 6.12.2023, 13.12.2023, 20.12.2023)
Miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Liszkach – sala konferencyjna

Osoba prowadząca:
Edyta Pawluś – pedagog rodzinny, realizator programu Szkoła dla Rodziców i Wychowawców

Warunkiem uczestnictwa w części III – NASTOLATEK jest ukończenie części I Szkoły dla Rodziców i Wychowawców – Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? w GOPS w Liszkach lub innym miejscu.

Program jest bezpłatny.



Skip to content