Oddziały Przedszkolne

  • Home
  • Oddziały Przedszkolne

PROPOZYCJE SPĘDZANIA CZASU Z DZIEĆMI

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021

GRUPA MISIE

  1. Przedświąteczne porządki.
    Dzieci naśladują ruchem czynności, związane z wykonywaniem przedświątecznych
    porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, itp.
  2. Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki-porozmawiaj na ten temat z rodzicami.

Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i po-
myślność.


Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.


Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.


Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.

Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

3. Karty pracy dla chętnych: 4-latki str. 28.

GRUPA TYGRYSKI

  1. Ćwiczenia logopedyczne.

Jajko – otwieraj i zamykaj wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.

Gorące jajko –nabierz powietrze nosem, wypuszczaj ustami, naśladując dmuchanie na jajka.

Wkładamy jajka do koszyczka – unieś język za zęby i zatrzymaj go tam, a następnie przelicza­j kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.

Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – rysuj językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.

Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – opieraj czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.

Kura liczy kurczęta – dotknij czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.

2. Karty pracy dla chętnych:

4-latki str. 28, 5-latki str. 52 i 53.

3. Stemplowanie pisankami z ziemniaków.

Poproś kogoś dorosłego o przecięcie ziemniaka. Pomaluj farbami kolorowe paski na przekrojonym ziemniaku i odbij dwukrotnie ten sam wzór na małych karteczkach.

GRUPA SÓWKI

  1. Porozmawiaj z rodzicami, dziadkami, jakie tradycje związane są ze Świętami Wielkanocnymi oraz zapytaj, co powinno się znaleźć w koszyczku wielkanocnym.
  2. Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 52 i 53; 6-latki str. 64 i 65.
  3. Jeśli masz ochotę poćwicz układanie wyrazów z rozsypanki literowej. Wyrazy znajdują się na str. 52/64 w ćwiczeniach (palma, babka, baranek, mazurek, pisanki).
  4. Dbaj o swoją cebulkę i rzeżuchę. Obserwuj ich wzrost.

WTOREK 30.03.2021

GRUPA MISIE

1.Kurczak wielkanocny.
Odrysuj na kartce sam lub z pomocą rodzica swoją raczkę, a następnie dorysuj dziub i oczka. Pokoloruj według własnego pomysłu.

2.Przypomnij sobie rymowankę gimnastyczną z przedszkola i poćwicz tak jak to robiliśmy w przedszkolu.

“Gimnastyka to zabawa, sport dla zdrowia ważna sprawa.
Ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu no i skok.”

3.Karty pracy dla chętnych: 3-latki str. 11, 4-latki str. 29.

GRUPA TYGRYSKI

1 Pisanka z rzeżuchą.

Z wydmuszki naszykowanej przez rodziców wykonaj pisankę. Możesz ozdobić ją pisakami, kredkami lub farbami. Zwróć uwagę na to, że wydmuszka jest bardzo delikatna i może pęknąć, jeśli będziesz zbyt mocno naciskać przy malowaniu.

2.Przygotowaną wcześniej wydmuszkę ostrożnie obierz z jednej strony tak, aby dało się do niej włożyć zabraną z przedszkola rzeżuchę. Pod pojemniczek włóż sztuczną trawkę oraz mech, które zabrałeś z przedszkola. Dbaj o rzeżuchę, a gdy urośnie wystarczająco wysoka, możesz położyć na niej żółtego, małego kurczaczka.

3.Karty pracy dla chętnych: 4-latki str. 29, 5-latki str. 54, 55.

GRUPA SÓWKI

1.Wykonaj kartkę świąteczną, na której umieścisz jeden z symboli Świąt Wielkanocnych. Możesz narysować, namalować, wykleić lub użyć innej dowolnej techniki. Możecie spróbować napisać samodzielnie życzenia świąteczne (6-latki).

2.Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 54, 55; 6-latki str. 66,67.

3.Obserwuj swoje roślinki.

ŚRODA 31.03.2021

GRUPA MISIE

1.”Kreatywne kanapki”

Spróbuj wspólnie z rodzicami zrobić zwierzątka wielkanocne na kanapkach. Użyj swojej wyobraźni.

2. Jeśli możesz wyjdź na zewnątrz i pobaw się obserwatora przyrody.

GRUPA TYGRYSKI

1.Zabawa ortofoniczna Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka.

Naśladuj głosy i ruchy zwierząt: kurczątko: pi, pi, pi – kucniji poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – chodź na czworakach, kogucik: kukuryku – stań i uderzaj o uda dłońmi prostych rąk..

2.Karty pracy dla chętnych: 4-latki str. 30, 5-latki str. 56,57 oraz karta 19 z wyprawki plastycznej.

3.Praca plastyczna “Pisanka”

Narysuj pisakiem wielkie jajo na kartce. Namaluj palcami na jajku różne wzory przy użyciu farb plakatowych lub farb do malowania palcami, jeśli posiadasz takie w domu.

GRUPA SÓWKI

1.Wykonaj pisankę z jajka styropianowego. Pomaluj jajko farbą według własnego pomysłu. Gdy farba wyschnie ozdób je cekinami, które zabrałeś z przedszkola. Zachowaj ostrożność podczas wbijania szpilek.

2.Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 56, 57; 6-latki str. 68,69.

3.Obserwuj swoje roślinki, powiedz czy zauważyłeś zmiany w ich wyglądzie.

CZWARTEK 1.04.2021

GRUPA MISIE

1.Praca plastyczna “Pisanka “
Poproś kogoś dorosłego o narysowa na kartce formatu A4 wielkiego jajka, a następnie ozdób go według własnego pomysłu, np. pokolorouj kredkami, pomaluj farbami, wyklej bibułą, kawałkami papieru kolorowego lub plasteliną.

2.Poćwicz przez chwilę-naśladuj skoki zajączka, pobiegaj na czworakach jak baranek, a na koniec połóż się i odpocznij.

3.Karty pracy dla chętnych: 4-latki str. 30, 31.

GRUPA TYGRYSKI

1.Jajka do koszyczka

Poproś kogoś dorosłego o narysowanie szablonu jajka na tekturce. Wytnij szablon i odrysuj kilkukrotnie na kartkach bloku technicznego w różnych kolorach. Ozdabiaj jajka w dowolny sposób, możesz wykorzystać do tego cekiny zabrane z przedszkola. Przyklej taśmą patyczki do szaszłyków z tyłu jajek. Włóż pisanki na patyczkach do wielkanocnego koszyczka.

2.Karty pracy dla chętnych: 4-latki str. 31, 5-latki str. 56 i 57.

3.Ćwiczenie logopedyczne.

Umieść na pustym stole piórko. Delikatnie dmuchaj tak, aby przesuwało się po stole i nie spadło na podłogę. Zobacz, co się dzieje, gdy dmuchasz delikatnie, a co, gdy mocno?

GRUPA SÓWKI

1.Dziś mamy Prima Aprilis – jest to dzień, w którym robimy sobie żarty. Wymyśl jakiś dowcip i nabierz swoje rodzeństwo, rodziców czy dziadków.

2.Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 56.57; 6-latki str. 68,69.

3.Pokoloruj kolorowankę wodną – tulipany.


 

WTOREK 6.04.2021

GRUPA MISIE

  1. Poproś mamę lub tatę o wyszukanie w internecie ilustracji i nazw ptaków powracających po zimie do Polski. Postaraj się samodzielnie lub z pomocą rodzica odnaleźć postać bociana.
  2. Jeśli to możliwe, wybierz się z dorosłą osobą przed dom lub na spacer i zaobserwuj życie ptaków oraz wsłuchaj się w ich wiosenny śpiew. Czy wiesz po co ptaki budują wiosną gniazda?
  3. Karty pracy dla chętnych dzieci: 3-latki str. 9, 4-latki str. 26.

GRUPA TYGRYSKI

1.Doświadczenia z jajkiem.

Zapraszam do wykonania kilku doświadczeń z jajkiem.

Doświadczenie 1

Do wykonania doświadczenia będą Ci potrzebne: jajko surowe, jajko gotowane, przezroczysta miska, woda.

Zbadaj zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka gotowanego. W tym celu włóż jajka do przezroczystej miski. Obserwuj co się dzieje. Czy jajko surowe i jajko gotowane unoszą się czy pozostają na dnie?

Doświadczenie 2

Do wykonania doświadczenia będą Ci potrzebne: jajko surowe, słoik, woda, sól.

Zbadaj zachowanie jajka surowego w wodzie po dodaniu do niej soli. Najpierw wlej do słoika trochę wody, włóż jajko, potem dosypuj stopniowo około 10 łyżek soli, uzupełniaj wodę, wlewając ją ostrożnie, po ściankach naczynia i obserwuj co się dzieje. Czy jako surowe unosi się czy tonie?

Doświadczenie 3

Do wykonania doświadczenia będą Ci potrzebne: jajko gotowane, miska, coca-cola.

Zbadaj, co dzieje się z jajkiem gotowanym zanurzonym w coca-coli. W tym celu wlej do miski coca-colę i włóż do niej ugotowane na twardo jajko. Obserwuj co się dzieje.

2.Zabawa „Gra w zielone”.

Poproś dorosłego by zagrał z Tobą w „Grę w zielone”. Rozejrzyj się dookoła czy w pomieszczeniu, w którym jesteś znajdują się przedmioty w kolorze zielonym. Dorosły pyta: Grasz w zielone? Dziecko odpowiada: Gram! Dorosły: Masz zielone? Dziecko: Mam! Wówczas musisz dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze zielonym. Zabawę można modyfikować zmieniając kolory.

3.Karty pracy dla chętnych dzieci: 4-latki str. 26 oraz 5-latki str. 42, 43.

GRUPA SÓWKI

1.Porozmawiaj z rodzicami, jakie ptaki powracają na wiosnę z ciepłych krajów. Na stronie 58 i 59 w podręczniku obejrzyj ilustracje ptaków oraz spróbuj przeczytać z pomocą rodziców ich nazwy.

2.Sześciolatki spróbujcie samodzielnie przeczytać tekst ze str. 59 w podręczniku.

3.Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 42,43; 6-latki str. 52, 53.

4.Jeśli masz ochotę poćwicz układanie wyrazów z rozsypanki literowej. Wyrazy znajdują się na str.  58, 59 w podręczniku (nazwy  ptaków).

5.Jeśli pogoda na to pozwoli wyjdź na dwór i zaobserwuj czy w twojej okolicy są jakieś ptaki. Może uda Ci się rozpoznać jakiś gatunek.

ŚRODA 07.04.2021

GRUPA MISIE

1.Jak powstają kolory wiosny?

Poproś rodzica o przygotowanie płaskiego talerzyka, farb plakatowych w kolorach: żółtym, niebieskim, czerwonym oraz pędzelka i wody w kubku. Połącz na talerzu farbę żółtą i niebieską, a otrzymasz kolor zielony. Możesz namalować nim liście. Teraz połącz kolory żółty i czerwony. Jaki powstał kolor? Możesz namalować nim pomarańcze. Spróbuj jeszcze wymieszać kolory niebieski i czerwony, a otrzymasz kolor fioletowy.

2. Poproś rodzica o wydrukowanie kolorowanki przedstawiającej wiosennego krokusa. Wykorzystaj zrobiony samodzielnie kolor fioletowy i pokoloruj nim kwiatka.

3. Będąc na spacerze lub koło domu postaraj się wyszukać pierwszych kolorów wiosny.

4. Karty pracy dla chętnych dzieci: 3-latki str. 10, 4-latki str. 27.

GRUPA TYGRYSKI

1.Spacer w celu obserwowania przyrody.

Wyjdź na zewnątrz na spacer pod opieką dorosłego i obserwuj ptaki. Spróbuj je nazwać. Podczas spaceru zwróć uwagę, czy w pobliżu znajdują się budki lęgowe dla ptaków.  Opisz ich budowę i usytuowanie. Jeśli niedaleko znajduje się również łąka, spróbuj odnaleźć żaby. Pamiętaj o odpowiednim zachowaniu się i właściwym traktowaniu zwierząt.

2. Zabawa konstrukcyjna „Budka lęgowa”.

Do zabawy wykorzystaj klocki. Rodzaj klocków jest obojętny, mogą być np. plastikowe, drewniane czy Lego. Zbuduj z nich budkę lęgową dla ptaka. Zwróć uwagę na to, aby była odpowiednio zbudowana. Podaj nazwę ptaka, dla którego zbudowałeś budkę.

3. Karty pracy dla chętnych dzieci: 4-latki str. 27 oraz 5-latki str. 44, 45.

GRUPA SÓWKI

1.Wykonaj tulipany z karty nr 8.

Wypchnij tulipany z karty, przełóż końcówki rurek po napojach zabranych z przedszkola w nacięte miejsca, tak jak widać na fotografii. Przyklej liście taśmą klejącą. Wiosenne tulipany są  już gotowe, możesz je wbić do donicy z kwiatami.

2. Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 44, 45; 6-latki str. 54, 55.

3. Poćwicz układnie dowolnych wyrazów z rozsypanki wyrazowej.

4. Wyjdź na świeże powietrze, pobiegaj, pograj w piłkę lub wybierz się na spacer czy rower.  Sport to zdrowie!

CZWARTEK 08.04.2021


GRUPA MISIE

1.Z bratem, siostrą lub rodzicami pobaw się w przylot bociana. Biegaj i machaj szeroko rączkami udając lot ptaka. Na hasło osoby z którą się bawisz- GNIAZDO, bocian ląduje składając skrzydła blisko ciała. Staraj się stać prosto na jednej nodze i udawać radosny klekot.

2. Jeśli posiadasz w domu plastelinę, spróbuj z niej ulepić ulubiony przysmak bocianów czyli żabkę. Jaki kolor plasteliny wybierzesz?

3. Jeżeli pogoda na to pozwoli to wybierz się z osobą dorosłą na spacer. Spójrz w niebo i spróbuj dostrzec lecące ptaki.

GRUPA TYGRYSKI

1. Zaczynamy dzień od porannej gimnastyki.

“Powitanie wiosny” – maszeruj przy muzyce, na przerwę zrób piękny ukłon.

“Leśne skrzaty” – tańcz swobodnie przy muzyce, a gdy muzyka przestanie grać zatrzymaj się w bezruchu dotykając jedną częścią ciała drugiej np.: łokieć do kolana itp.

“Złap motyla” – podskakuj w miejscu jak najwyżej, aby złapać motyla.

“W lesie” – chodząc naśladuj przedzieranie się w gąszczu drzew i krzaków.

“Na polanie” – ćwiczenie wykonaj w parze z rodzicem – jedna osoba z pary wykonuje dowolne ruchy (bieg, skok, marsz, itp.) a druga wiernie je odtwarza.

Muzykę do porannej gimnastyki znajdziesz tutaj: „ Promyk słońca” https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

2. Rozwijamy zdolności plastyczne „Bocianie gniazdo”.

Na pewno mama znajdzie w swojej kosmetyczce płatki kosmetyczne, jeśli masz też kolorowy papier, klej i nożyczki możesz wykonać ciekawą pracę plastyczną „Bocianie gniazdo”.

Przygotuj: białą, kremową, niebieską, czerwoną i brązową kartkę, płatki kosmetyczne, nożyczki, klej, niebieską kredką, czarny i czerwony pisak.

Wykonanie:  Za pomocą niebieskiej kredki pomaluj całą białą kartkę. Z czerwonej kartki wytnij małe prostokąty – to będą cegiełki. Z kremowej (może być też biała) wytnij duży prostokąt – to będzie komin. Cegiełki naklej na komin, a komin na pokolorowaną kartkę. Z brązowej kartki wytnij gałązki i przyklej na czubku komina – to będzie gniazdo. Płatki kosmetyczne przyklej na kartkę tworząc głowę i tułów bociana. Dorysuj szyję, dziób, nogi oraz oczy. Praca gotowa!

3. Karty pracy dla chętnych dzieci: 5-latki str. 46, 47

GRUPA SÓWKI

1.Ułóż puzzle wiosenne, które zabrałeś z przedszkola z wyprawki plastycznej. Czy rozpoznajesz, jaki kwiat się na nich znajduje? Ułóż z pomocą rodzica jego nazwę z rozsypanki literowej.

2. Karty pracy dla chętnych: 5 latki str. 46,47; 6 latki str. 56, 57.

3. Jaką pogodę widzisz dziś za oknem? Czy śnieg w kwietniu to normalne zjawisko atmosferyczne czy anomalia pogodowa? Zapytaj rodziców co oznacza przysłowie: “Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy trochę lata.”

PIĄTEK 09.04. 2021


GRUPA MISIE

1.Poproś rodzica o włączenie nagrania A. Vivaldiego Cztery pory roku-Wiosna. Z czym Ci się kojarzy to nagranie i dlaczego?

2. Podczas ponownego wysłuchania utworu, narysuj kredkami na białej kartce rysunek pt. “Pani wiosna”.

3. Jeśli planujecie z rodziną wspólny spacer lub zabawy na podwórku to spróbuj porozmawiać z mamą lub tatą o dzisiejszej pogodzie używając odpowiednich słów (np. słonecznie, wietrznie itp.)

GRUPA TYGRYSKI

1. Rozwiążcie przygotowane zagadki. To nazwy ptaków powracających wiosną do Polski, podzielcie słowa na sylaby (rodzic odczytuje zagadki).

a)    Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki,
A po nasze żabki przybył aż z Afryki. (bocian)

b) Śpiewa wysoko piosenki do słonka,
Głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek)

c) Ten ptaszek, choć tak malutki,
Wielkie na niebie czyni kółka,
A nazywa się …….(jaskółka)

d) Siedzi sobie na buku
Woła kuku, kuku. (kukułka)

e)    Wraca do budki lęgowej na drzewie,
I czeka z radością na panią szpakową. (szpak)

2. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Fruwający ptak – dziecko dotyka czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.


Dziobek ptaka – dziecko wypycha wargi do przodu i, na zmianę, zamyka je i otwiera.

Wysiadywanie jaj – język przykleja za górnymi zębami, nie ruszają nim przez 30 sekund.

Budujemy gniazdko – dziecko przesuwa język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie ląduje w gnieździe: przykleja język przy górnych dziąsłach.

Dzięcioł – czubkiem języka uderza za górnymi zębami.

3. Karty pracy dla chętnych dzieci: 5-latki str. 48, 49.

GRUPA SÓWKI

1.Narysuj wiosenny obrazek. Umieść na rysunku wiosenne kwiaty, ptaki przylatujące z ciepłych krajów oraz zwierzęta budzące się z zimowego snu.

2. Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 48,49; 6-latki str. 58,59

3. Poproś rodziców, aby włączyli utwór „Wiosna” Vivaldiego. Połóż się wygodnie na łóżku lub dywanie, zamknij oczy i wyobraź sobie, że leżysz na polanie pośrodku lasu. Wsłuchaj się w śpiew ptaków. Odpręż się i zrelaksuj

4. Wyjdź na świeże powietrze, pograj w piłkę, pojeździj na rowerze.


PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

GRUPA MISIE

1.Zagroda dla zwierząt.

Zbuduj zagrodę dla zwierząt. Jeśli masz figurki zwierząt wiejskich to możesz umieścić je w zagrodzie. Określaj wielkość zwierząt. A wiesz jak nazywają się domy poszczególnych zwierzęt?
Koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, a kura – w kurniku.

2. Karty pracy dla chętnych dzieci: 3-latki str. 12, 4-latki str. 32.

3. Zastanów się jakie zwierzęta mieszkają na wsi i spróbuj naśladować ich odgłosy.

GRUPA TYGRYSKI

1.Karty pracy dla chętnych: 4-latki str. 32, 5-latki str. 62 i 63.

2. Obejrzyj wraz z rodzicami prezentację. Postaraj się skupić uważnie na jej treści. Na końcu znajdziesz zagadkę.

Prezentacja dostępna pod adresem: https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/04/zwierz%C4%99ta-na-wsi.pptx

3.Ćwiczenia logopedyczne.

• Jedziemy na wieś – naśladuj samochód jadący na wieś.

• Konik – naśladują kląskanie konika: mocno przyklejaj język ułożony szeroko przy podniebie­niu i odklejaj go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.

• Krowa – naśladuj ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.

• Kot oblizuje się po wypiciu mleka – przesuwaj językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.

• Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – wysuń język na brodę i mocno dysz.

• Świnka – wysuń wargi mocno do przodu, naśladuj ryjek świnki.

• Myszka bawi się w chowanego – wypychaj policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.

• Miotła – naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

4. Praca plastyczna Kolorowy kogut

Do tego zadania potrzebne Ci będą kolorowe koła w trzech wielkościach: 1 duże, 3 średnie, 3 małe koła czerwone wycięte z kolorowego papieru.

Złóż duże koło na pół i przyklej je na środku kartki. Jedno średnie koło przyklej jako głowę, a pozostałe złóż na pół i przyklej na tułowiu jako skrzydło i kolorowy ogon. Małe czerwone koła złóż na pół i przyklej jako dziób, grzebień, dzwonek pod dziobem. Kredkami dorysuj oko i nogi koguta. Możesz dorysować płot, na którym siedzi kogut.

GRUPA SÓWKI

1.Posłuchaj opowiadania „Kaczęta, prosięta… konięta? M. Strękowskiej – Zaremby. Adres pod, którym znajduje się opowiadanie:

www.youtube.com/watchv=OdJWW6Q0VAQ

2. Przeczytaj tekst ze str 62 (sześciolatki).

3. Obejrzyj ilustrację w książce na str. 62,63 i opowiedz o wizycie Ady i Olka na wsi. Jakie zwierzęta widzieli i jak nazywają się ich dzieci.

4. Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 62,63. 6-latki str 76,77.

WTOREK 13.04.2012


GRUPA MISIE

  1. Porozmawiaj z rodzicami lub babcią i dziadkiem o tym co dają zwierzęta w gospodarstwie np. kura daje jajka, krowa i koza dają mleko.
  2. Jak myślisz, jakie produkty mleczne można zrobić z mleka? Które z nich znajdują się w Twojej lodówce?
  3. Wybierz się z kimś dorosłym z rodziny na spacer po okolicy. Spróbujcie wspólnie wsłuchać się w odgłosy zwierząt hodowlanych i rozpoznać je.

GRUPA TYGRYSKI

1.Zabawa “Zgadnij, co to za przysmak”.

Poproś rodzica aby naszykował dla Ciebie na talerzyku małe porcje różnych produktów nabiałowych. Zamknij oczy i próbuj odgadnąć, co jest na talerzyku. Po de­gustacji nazwij wszystkie produkty i opisz ten, który najbardziej Ci smakował..

2. Zabawa dydaktyczna Kalambury

Pobaw się z rodzeństwem lub rodzicami w kalambury. Udawaj zwierzęta bez użycia głosu. Prezentuj ruchy, aż pozostałe osoby odgadną, co to za zwierzę. Kto odgadnie zagadkę, pokazuje ruchy kolejnego zwierzątka.

3. Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 64.

4. Oglądaj kolejno karty ze zwierzętami (https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/04/farma-gospodarstwo-wiejskie.pdf). Czy potrafisz podzielić ich nazwy na sylaby? Wyklaszcz nazwy zwierząt. Które zwierzątko jest Twoim ulubionym?

GRUPA SÓWKI

1. Narysuj obrazek zagrody wiejskiej. Umieść na nim przynajmniej 5 zwierząt, które mieszkają na wsi. Możesz wzorować się na ilustracji ze str. 62,63 w podręczniku.

2. Ułóż z rozsypanki literowej samodzielnie (sześciolatki) lub z pomocą osoby dorosłej (pięciolatki) jak najwięcej nazw zwierząt mieszkających na wsi.

3. Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 64; 6-latki str 78.

4. Wyjdź na spacer z rodzicami po najbliższej okolicy. Jakie zwierzęta hodowlane zaobserwowałeś u siebie lub u swoich sąsiadów.

ŚRODA 14.04.2021

GRUPA MISIE

1.Praca plastyczna “Owieczka

Potrzebne materiały:
-klej i nożyczki

  • 6 kół płatków kosmetycznych bawełnianych
  • 1kółko różowe i 1 czarne takiej samej wielkości jak płtaki kosmetyczne
    -4 kółka czarne mniejsze od płatków kosmetycznych
  • 2 kółka jasnobrązowe małe na oczy
  • 4 kółeczka czarne wycięte dziurkaczem na kropki w oczkach i dziurki w nosie.

Wykonanie:
-płatki naklejamy tworząc „chmurkę”,

  • czarne duże kółko umieszczamy w środku naszej „chmureczki”,
  • kolejne różowe zginamy na pół robiąc pyszczek, na który naklejamy dwa malutkie czarne – nosek,
  • z 2 małych kółek jasnobrązowych i 2 malutkich czarnych robimy oczka nad pyszczkiem
    -uszka to 2 małe czarne kółka złożone na pół przyklejamy po bokach głowy
    -nóżki to 2 małe czarne kółka złożone na pół przyklejone poniżej głowy.

2. Poćwicz w rytmie piosenki ” Głowa, ramiona, kolana….”. Link do piosenki:

https://youtu.be/30BVfTvlsrE

GRUPA TYGRYSKI

1. Karmimy kurki– ćwiczenia oddechowe.

Przenoś za pomocą słomki ziarenka (kulki z bibuły) z kartki do niewielkiej miseczki.

2. Karty pracy dla chętnych: 4-latki str. 30, 5-latki str. 65.

3. Wybierz się z rodzicami na spacer. Poszukajcie w okolicy najbliższego sąsiada, który ma gospodarstwo. Spróbuj policzyć ile ma zwierzątek, posłuchaj odgłosów zwierząt. Spróbuj zamknąć oczy i odgadnąć, które zwierzę wydaje dźwięki. A może w Twoim domu też mieszkają jakieś wiejskie zwierzątka?

GRUPA SÓWKI

1.Porozmawiaj z rodzicami dlaczego ludzie hodują zwierzęta (krowy, kury, gęsi, owce, świnie, konie) oraz jakie produkty otrzymujemy od zwierząt? (mleko, jaja, pióra, wełnę, włos koński).

2. Przygotuj plakat jakie produkty otrzymujemy z mleka. Na środku kartki napisz wyraz MLEKO, a wokół niego przyklej lub narysuj produkty, które powstają z mleka. (Możesz wyciąć produkty z gazetek ze sklepu lub je narysować).

3. Przygotuj z pomocą rodziców pyszne kanapki. Postaraj się wykonać, jak najwięcej czynności samodzielnie. Wybierz swój ulubiony produkt mleczny, który położysz na swojej kanapce.

4.  Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 65,66; 6-latki str 79,80.

CZWARTEK 15.04.2021


GRUPA MISIE

1.Pobaw się z rodzicami i rodzeństwem w popularną zabawę ROLNIK SAM W DOLINIE. Do zabawy możesz zaprosić również babcie i dziadka.

2. Wykorzystując plastelinę i wykonaj z niej figurkę świnki. Jeśli chcesz możesz ulepić innego zwierzaczka np. krowę lub konia.

3. Spróbuj sobie przypomnieć nazwy zwierząt mieszkających na wsi. Czy pamiętasz i potrafisz naśladować ich odgłosy?

GRUPA TYGRYSKI

1. Zapoznaj się ze sztuką ludową prezentowaną pod tym linkiem: https://folklorysta.pl/wycinanka-symbolem-lowickiego-folkloru/

Odszukaj motywy ze zwierzętami, które występują na wsi i nazwij te zwierzęta. Które zwierzę najczęściej się powtarza?

2. Karty pracy dla chętnych: 4-latki str. 33, 5-latki str. 66, 67.

3. Zabawa plastyczna – lepienie z plasteliny na temat: Mieszkańcy wiejskiego podwórka.

Do wykonania pracy potrzebne Ci będą: plastelina, małe koraliki do wykonania oczu, przykrywka od pudełka kartonowego, np. po papierze ksero lub po butach.

Wybierz kolor plasteliny i ulep dowolne figurki zwierząt gospodarskich. Prace umieść w zagrodzie zrobionej z przykrywki z pudełka kartonowego.

GRUPA SÓWKI

1.Posłuchaj nagrania i rozpoznaj, do jakiego zwierzęcia należą te odgłosy. Następnie posłuchaj nagrania ponownie i naśladuj odgłosy zwierząt. Link do nagrania: https://youtu.be/3oE8dF4HPAE

2. Zastanów się jakie czynności wykonujemy na wsi (pomoże ci w tym ilustracja ze str 67,81). Czy widziałeś jak rodzice lub dziadkowie wykonują, któreś z tych czynności lub obserwowałeś je w swojej okolicy np. oranie pola?

3. Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 67; 6-latki str. 81.

PIĄTEK 16.04.2021

GRUPA MISIE

1.Obejrzyj film edukacyjny o zwierzętach mieszkających na wsi, a następnie spróbuj narysować to, które najbardziej lubisz. Link do filmu: https://youtu.be/v4R2rkylrc0

2. Karty pracy dla chętnych dzieci: 3-latki str. 13, 4-latki str. 33.

3. Spróbuj naśladować ruchem zwierzęta mieszkające na wsi np. kurę, kaczkę, konia.

GRUPA TYGRYSKI

1. Teraz czas na Waszą ulubioną grafomotoryczną zabawę – połącz kropki!

Rysuj palcem po ekranie. Jeśli jest taka możliwość, poproś rodziców o wydrukowanie kart pracy dostępnych pod linkiem, połącz kropki, po czym pokoloruj zwierzątka. Możesz dorysować płot, domek zwierzątka lub jego ulubioną zabawkę. Link o zabawy: https://www.przedszkole-maluszek.pl/images/uploaded/24_na_swiecie_zyla_sobie_kurka_net.pdf

2. Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 68 i 69.

3. „Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami.

Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadasz Ty. Wykonuj czynności, o których jest mowa w zdaniu:

Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

4. Zagadki dla utrwalenia nazw zwierząt mieszkających w gospodarstwie

Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku.
(kogut)

Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ….
(świnia)

Często wołam:  me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie
jestem leń.
(koń)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)

Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje. …

(krowa)

GRUPA SÓWKI

1.Praca plastyczna „KROWA”. Wykonaj krowę origami według instrukcji zamieszczonej w linku poniżej. Koła odrysuj od okrągłych przedmiotów możesz poprosić rodziców o pomoc. Koła wytnij samodzielnie, następnie naklej na kartkę według wzoru. Link do pracy plastycznej: https://youtu.be/DWwNwQT4BVw

2. Poćwicz dodawanie i odejmowanie do 10 na dowolnych przedmiotach (klockach, kredkach, maskotkach).

3. Karty pracy dla chętnych: 5-latki str. 68, 69; 6-latki str 82, 83.

Skip to content