Oddziały Przedszkolne

  • Home
  • Oddziały Przedszkolne

Oddziały Przedszkolne

Pomysły na zabawy z dziećmi w domu

Pomysły na 19.03.2020 r.

Zabawa masą solną rozwija wyobraźnię, kreatywność, zdolności manualne i skutecznie skupia uwagę dziecka.

Masa solna przepis:
pół szklanki soli
pół szklanki mąki pszennej
woda

Wymieszaj ze sobą suche składniki. Wodę dodawaj powoli, cały czas ugniatając ciasto. Prawidłowo wykonana masa solna powinna mieć konsystencję ciasta na pierogi i łatwo odchodzić od ręki. Żeby ciasto nie przywierało, można je delikatnie podsypywać mąką. Do robienia ksztaltow można użyć foremek do wycinania ciastek lub poprostu ulepić coś samemu.
Gotowe figurki możemy zostawić do wyschnięcia lub wysuszyć w piekarniku. Suszymy w temperaturze ok. 120 stopni przez 2-3 godziny. Można je pomalować farbami.

Życzymy udanej zabawy.

https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/517226452267965/?app=fbl

Pomysły na 20.03.2020 r.

Propozycja nr 3 – Pisanie w kaszy

Kasza manna z powodzeniem zastąpi w domu piasek. Jest to świetna zabawa multisensoryczna łącząca kilka zmysłów naraz, dodatkowo ćwiczy nam mała motorykę (rączkę) oraz koordynację ręka – oko.

Materiały:

  • Tacka lub blaszka do pieczenia, talerz, przykrywka od pudełka np po butach;
  • Kasza manna lub mąka
  • karteczki i pisak

Na tackę wysypujemy kaszę i wygładzamy powierzchnię. Następnie piszemy na karteczce literę lub cyfrę ( dla dzieci 5,6 letnich) lub znaki geometryczne (🔴⬛🔺) i proste symbole (☁️⭐💧♥️🌞 itp) dla dzieci młodszych. Prosimy, aby dziecko paluszkiem powtórzyło wzór. Przy literkach i cyfrach pamiętajmy, aby nie był to cały alfabet na raz 3,4 litery dziennie w zupełności wystarczą.
Po skończonym odwzorowywaniu pozwólmy się dziecku swobodnie pobawić. Niech narysuje to na co ma ochotę😊

Zabawa nr 4 – Gra kółko krzyżyk

Chyba każdy z nas grał w kółko i krzyżyk. Zazwyczaj korzystamy po prostu z kartki i długopisu. Dzisiaj przedstawiam pomysł na wykonanie gry w inny sposób.

Potrzebujemy:

  • Kartkę a4 (może być kolorowa)
  • 5 zakrętek plastikowych np białych
  • 5 zakrętek plastikowych np czerwonych
  • Marker lub papier, klej i nożyczki.

Na kartce rysujemy plansze wyznaczoną z czterech linii dwóch poziomych i dwóch pionowych, które się krzyżują.
Białe zakrętki to kółka, a na czerwonych rysujemy ❌ lub wycinamy paseczki z papieru i naklejamy je na zakrętce jako ❌.
I gotowe! Teraz możemy grać do woli. Jest to świetna gra strategiczna dla dzieci. Uczy koncentracji, logicznego myślenia, przewidywania i zasad fair play.

Życzymy udanej zabawy.

Pomysły na 23.03.2020 r.

Propozycja nr 5.

🌱🌱🌱 Kącik przyrodniczy

Kolejna propozycja tym razem w ramach rozwijania zainteresowań przyrodniczych. Proponujemy sadzenie fasolek i oczywiście obserwacje ich wzrostu. Zachęcamy również do fotorelacji z działań i obserwacji efektów. 🌱🌱🌱

Co jest potrzebne?

  • 3 nasiona fasoli
  • słoik 0,25 l
  • podstawka – miseczka pod słoik
  • gaza 
  • gumka recepturka 

Co zrobić?
Gazę złożoną 2-krotnie naciągnąć na słoik i przymocować do niego gumką. Palcem wcisnąć gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym należy umieścić nasiona. Nadmiar gazy obciąć. Do słoika wlać wodę tak, aby nasiona były stale wilgotne. Gaza nasiąka wodą i za jej pośrednictwem woda spływa do spodeczka. Z tego względu należy kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. Gdy pojawią się korzenie nie będzie konieczne tak częste uzupełnianie wody.

Propozycja nr 6.

Zachecamy dzieci do obejrzenia teatrzyku kamishibai zaprezentowanego przez naszą panią logopedę Fabiloę Bilecką. Poniżej zamieszczony jest link do teatrzyku.

https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/519186048738672/?app=fbl

Ważne!!!!

Drodzy Rodzice naszych “Sówek” proszę o dopilnowanie, aby dzieci systematycznie wypełniały karty pracy. Materiał obowiazujacy na chwilę obecną to:

Ksiązka fioletowa do str. 80, książka “Liczby i litery” do literki “f” włącznie.

Pozdrawiam

Karolina Tyrybon

Pomysły na 24.03.2020 r.

Propozycja nr 7.

„Łowimy rybki” – zabawa z makaronem i klamerkami
Doskonała zabawa twórcza pobudzająca wyobraźnię, a jednocześnie rozwijająca sprawność dłoni. Wszelkie zabawy klamerkami doskonale usprawniają chwyt, wzmacniają uścisk dłoni i trenują małą motorykę.
Co potrzebujemy?
• makaron muszelki
• farby
• pędzle
• klamerki
Etap 1: Malujemy farbami makaron muszelki. Pomalowane rybki ostawiamy do wyschnięcia.
Etap 2: Robimy duże koło z włóczki. Umieszczamy w nim przygotowane rybki. Za pomocą klamerek wyławiamy rybki (makaron muszelki) starając się wydobyć ich jak najwięcej. https://www.youtube.com/watch?v=65O16scyGLw&feature=youtu.be


Propozycja nr 8.

„Eksperyment z mlekiem”
Do wykonania doświadczenia potrzebujemy:
• głębokiego talerza
• mleka
• kilku barwników spożywczych
• detergentu np. płynu do mycia naczyń
• patyczka kosmetycznego
W pierwszej kolejności napełniamy talerz mlekiem. Następnie wlewamy do niego po kilka kropel barwników spożywczych (nie mogą być zbyt gęste). Na koniec nabieramy na patyczek płyn do mycia naczyń i moczymy go w mleku.
Co widzicie? Tęczę na talerzu? Pochwalcie się nią w komentarzu!

https://www.youtube.com/watch?v=apzRGOCbd6w

Poniżej jest zamieszczona do pobrania prezentacja z różnymi innymi pomysłami na aktywność z dzieckiem w domu.

Pomysły na 25.03.2020 r.

Pomysł nr 9.

Eksperyment z mydłem.

Potrzebne rzeczy:

talerzyk, woda, pieprz, mydło.

Przebieg eksperymentu:

nalewamy na talerzyk wody, posypujemy pieprzem, nastepnie wkładamy suchy palec , nestępnie namydlony i patrzymy co się działo przy pierwszym zanużeniu palca, a potem przy drugim.

Wyjaśniamy dziecku, że pieprz to wirusy. Po włożeniu suchego palca do wody wirusy zaatakują go. Kiedy zaś go namydlomy wirusy nie będą nam straszne.

To super pomysł, jak wazne jest używanie mydła i dbanie o higienę. Ponżej link do eksperymentu. https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/520808338576443/?app=fbl

Pomysł nr 10.

Oglądnięcie filmów przedstawiających oznaki wiosny z podanych linków. https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/520814948575782/?app=fbl

https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/520813968575880/?app=fbl https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/520491225274821/?app=fbl

Zapraszamy także do skorzystania z ponizszego linku. Znajda tam Państwo karty pracy dla każdej grupy przedszkolnej

https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/520829761907634/?app=fbl


Materiały dla grupy “Sówki” na 25-27.03.2020 r. https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/520928675231076/?app=fbl

Pomysły na 26.03.2020 r.

Pomysł nr 11

Zwierzątka z rolki papieru🐢🐒

Potrzebne rzeczy to rolki po papierze toaletowym, klej, nożyczki, papier kolorowy, bibuła i głowa pełna pomysłów . Dzięki wykonaniu takiej pracy plastycznej dzieci będą rozwijały swoją wyobraźnię, a także wzmocnią mięśnie dłoni i paluszków 😊

Lub do wyboru karty z ćwiczeniami grafomotorycznymi i logicznymi. Znajdziecie je Państwo w linku poniżej.

https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/521397638517513/?app=fbl

Pomysł nr 12.

Po obejrzeniu krótkich zajęć przedszkolnych na poniższym filmiku narysuj jak wyobrażasz sobie Panią Wiosnę. Dzięki temu dzieci wzbogacą słownictwo, potrenują skupienie uwagi oraz rozwiną wyobraźnię.

Uzupełniajcie też systematycznie w książeczkach “Olek i Ada” karty pracy dotyczące wiosny😊🐞🐦🌷

https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/521439615179982/?app=fbl

Pomysły na 27.03.2020 r.

Zadanie nr 13

  1. Posłuchaj uważnie opowiadania z książeczki Olek i Ada pt “Oznaki wiosny”
    https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc
  2. Odpowiedz na kilka pytań dotyczących opowiadania
  • Czego Olek i Ada poszli szukać? (Oznak wiosny)
  • Z kim Olek i Ada szukali wiosny? (Z dziadkiem)
  • Kto pierwszy zauważył oznaki wiosny? (Ada zobaczyła przebiśniegi)
  • Jakie zwiastuny wiosny znalazły dzieci? (Przebiśniegi; przylaszczki; jeża; bazie; oziminę – zboże zasiane jesienią; jaskółki; żurawia; bociany)
  • Teraz zabawcie się w detektywów i poszukajcie na własnym podwórku oznak wiosny. Jeśli uda Wam się je znaleść koniecznie prześlijcie nam zdjęcia na naszą grupę na Facebooku.

Projekt czytelniczy

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice!
Nasza placówka w bieżącym roku szkolnym bierze udział w Międzynarodowym Projekcie Czytelniczym “Magiczna Moc Bajek”. Mimo trudnej sytuacji pragniemy, aby przesłanie projektu trwało nadal, dlatego zapraszamy Was do realizacji kolejnych projektowych zadań. Zapewniamy Was, że będzie to Rodzinna podróż do świata wartości.
Moduł VI “Strach ma wieklie oczy” marzec 2020
Proponowana literatura do poczytania dzieciom:
“Strach ma wielkie oczy, czyli o tym, że każdy się czasem boi”, N Moost
“Strach ma wielkie oczy”, G. Wolszczak
“Frankiln boi się ciemności”, P. Bourgeois, B. Clark
“Mrok i jego przyjaciele”, M. Molicka

Zadanie nr 14
“Strach ma TYLKO Wielkie oczy” – teatrzyk cieni.
Przygotujcie razem z rodzicami teatrzyk cieni, zobaczycie jaka to świetna zabawa!
materiały potrzebne:

  • latarka zwykła lub w telefonie, lampka nocna
  • kartki, ołówek, taśma klejąca, patyczki
  • kawałek pustej jasnej ściany lub rozłożone prześcieradło
    wykonanie:
    Narysujcie lub wydrukujcie dowolne postacie do teatrzyku, wytnijcie je i przyklejcie ich sylwety do patyczków. Usiądźcie przed ścianą, a w rękach trzymajcie wasze postacie. Rodzice pomogą Wam oświetlić teatrzyk. I gotowe! Teraz bawcie się do woli, wymyślajcie samodzielnie historyjki, wcielcie się sami w aktorów. Spróbujcie stworzyć jakieś zwierzątko z waszych dłoni.

Pomysły na 30.03.2010 r.

Propozycja nr 15

Dzisiaj podsyłam pomysł na rosnące farby. Już samo ich tworzenie to świetna zabawa, a efekt końcowy jest dużym zaskoczeniem. Jeśli nie macie w domu zwykłych farbek to nic nie szkodzi, większość potrzebnych składników znajdziecie w kuchni. Potrzebna nam będzie mąka, sól i woda. Kolor możemy uzyskać poprzez dodawanie barwników spożywczych, odrobiny farbek lub zabarwiając masę w sposób naturalny:

*żółty – kurkuma

*brązowy – kakao

*zielony -szpinak

PRZEPIS NA ROSNĄCE FARBY:

-pół szklanki mąki

-pół szklanki soli

-3/4 szklanki wody

Wszystko należy dokładnie wymieszać, przełożyć do kilku miseczek i dosypać barwniki spożywcze lub odrobinę kolorowych farbek. Malować możemy pędzelkiem lub palcami.Gotowy rysunek wkładamy do mikrofalówki. Farby po wypieczeniu w kuchence mikrofalowej przez około 30 sek. na mocy 800W wysychają, twardnieją, unoszą się i tworząc piękny wielobarwny efekt spieczenia.

Drogie dzieci namalujcie wiosenwystarczy. Udanej zabawy🌹🌷🌼🌸🌺

Propozycja nr 16
Założenie hodowli rzeżuchy
1.Przygotuj nasiona rzeżuchy.

  1. Przygotuj pojemnik do uprawy – wystarczy talerzyk, czy płytka salaterka, a nawet pokrywka od słoika.
  2. Przygotuj podłoże – dno naczynia wyłóż watą lub ligniną. Delikatnie je zwilż – podłoże powinno być wilgotne.
  3. Wysiej nasiona – nasiona rzeżuchy wysiewa się gęsto – ale uważaj, by jedno nie wchodziło na drugie – bo te spod spodu nie wzejdą. Rozsyp je równomiernie, tak aby nie było widać białych prześwitów. Spryskaj je – przylgną do waty.
  4. Znajdź dla nich miejsce – naczynie postaw w ciepłym i nasłonecznionym miejscu – może to być parapet.
  5. Pielęgnuj – codziennie zwilżaj nasiona spryskiwaczem i pilnuj, by podłoże było cały czas lekko wilgotne. Ale nie doprowadź do tego, aby woda stała w pojemniku, bo kiełkujące nasiona zgniją. Uważaj też, by nie przesuszyć nasion, bo rzeżucha nie wzejdzie.
    Gdy kiełki urosną na 4–5 cm możesz je ścinać i jeść.

Grupa “Sówki”-zadania wg tygodniowego rozkładu materiału do pobrania.

Pomysły na 31.03.200 r.

Propozycja nr 17.
Piosenka w języku angielskim utrwalająca liczebniki główne – “One, two, three, four, five-jump! https://www.youtube.com/watch?time_continue=38&v=85M1yxIcHpw&feature=emb_logo&fbclid=IwAR1pyhOj9LvWYKg9gMg1eWcvWn-0ZVu18cItHt9zQb5UmQC-dDdfhPBRGJU

Propozycja nr 18.
Praca plastyczna „Żabka” w dwóch wersjach:
WERSJA 1 „Żabka z kółeczek”
• papier kolorowy (niebieski, zielony, czerwony pomarańczowy, biały)
• okrągłe przedmioty do odrysowania
• ołówek
• nożyczki
• klej
• czarny marker
• skrawki zielonej bibułki
Kartkę niebieskiego papieru przecinamy na pół, będzie tłem dla naszej żabki. Na zielonym papierze odrysowujemy 1 kółko o średnicy ok 8 cm, po dwa kółka o średnicy 6,5 cm i 2 cm, 4 kółka o średnicy 3,5 cm. Na czerwonym i pomarańczowym papierze odrysowujemy po 1 kółku o średnicy 5 cm. Na białym papierze odrysowujemy 2 kółka o średnicy ok 1 cm. Wszystkie kółeczka wycinamy. Na niebieską kartkę naklejamy największe i średnie zielone kółko- to będzie głowa i tułów żabki. Przyklejamy również najmniejsze zielone kółeczka-oczy a na nich białe, na których narysujemy źrenice żabki. Do drugiego średniego zielonego kółka, na środku, przyklejamy czerwone. Zginamy na pół- to będzie kłapiący pyszczek żaby. Smarujemy jedną część zgiętego kółka i przyklejamy pyszczek we właściwym miejscu. Pomarańczowe kółko przyklejamy na środku brzuszka żaby. Każde z pozostałych małych, zielonych kółek składamy na pół i przyklejamy jako łapki. Czarnym markerem rysujemy źrenice, rzęsy, dziurki w nosie żabki. Możemy też pociąć bibułkę na cienki paski i przykleić jako trawę.
WERSJA 2 „Żabka z papierowego talerzyka”
• papierowy talerzyk
• zielona farba
• pędzelek
• kółeczko wycięte z czerwonego papieru rysunkowego
• klej biały
• plastikowe oczka
• zielony i czerwony papier techniczny
• kawałek białej bibuły
• marker
Przygotowujemy talerzyk i odwracamy go na drugą stronę (wypukła część powinna znajdować się “na wierzchu”). Całość malujemy zieloną farbą… i czekamy aż wszystko wyschnie. Po wyschnięciu odwracamy talerzyk na drugą stronę, szykujemy czerwone kółeczko i przyklejamy je na samym środku talerza. Następnie, należy złożyć całość na pół i przykleić w środku język wycięty z czerwonego papieru. Talerz “zamykamy” i przyklejamy dwie białe kulki z bibuły a na nich rysujemy czarne kropki markerem. Kończyny żabki przyklejamy w górnej i dolnej części talerza.

Pomysły na 1.01.2020 r.

Pomysł nr 19

Zachęcam Was do wykonania obrazka “Wiosenne bazie”

1.Potrzebne materiały:

  • Kartka formatu A-4 szara lub kolorowa(można białą zamalować na wybrany kolor)
  • Farba brązowa , biała, szara, pędzelek, kubek z wodą
  • Klej roślinny, nożyczki
  • Dowolna kredka, ołówek

2.Zabezpieczenie stołu starą gazetą3.Wykonanie pracy:Bazie pieczątki· Malujemy kilka gałązek brązową farbą· Moczenie końca kredki w białej farbie i odbijanie kółeczek-pieczątek na namalowanych gałązkachBazie z plasteliny

  • Malujemy kilka gałązek brązową farbą
  • Z białej lub szarej plasteliny lepimy kulki wielkości pestki czereśni i przyklejamy do gałązek

Bazie z waty

  • Malujemy kilka gałązek brązową farbą
  • Toczymy malutkie kulki z waty , smarujemy klejem i przyklejamy do gałązek

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY🙂

Pomysł nr 20

Drogie Przedszkolaki, znalazłam dla Was film o sympatycznych bliźniakach- Tosi i Tomku. Mam nadzieję,że obejrzycie z przyjemnością ich przygody. Link poniżej.

https://youtu.be/JxMhfawPBas

Pomysły na 2.04.2020 r.

Pomysł nr 21.

Dziś obchodzimy dwa święta tj. Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci oraz Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W związku z tym proponuję, aby dzieci ubrały się na niebiesko i wyklejiły kolorowym papierem lub bibułą jedną z poniższych kolorowanek lub poprostu pokolorowały.

Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci – święto obchodzone co roku 2 kwietnia, w dzień urodzin duńskiego baśniopisarza Hansa Christiana Andersena. Dzień ten ma na celu rozpowszechnienie książek dla dziecioraz wspieranie czytania przez najmłodszych.

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu został ustanowiony w 2007 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ z inicjatywy Kataru, by zwrócić uwagę na dyskryminację i izolację ludzi dotkniętych autyzmem.
Zachęcam też do obejrzenia poniższego filmu.

https://youtu.be/NPLcPjpay1Q

Pomysł nr 22.

Po obejrzeniu poniższych zajęć przedszkolnych wykonaj “Wiosennego Ptaka Cudaka”. Potrzebujesz kleju, kredek, strużyn z kredek oraz głowy pełnej pomysłów. Możesz odrysować własną rączkę na kartce, dorysować różne elementy według własnego pomysłu i wykleić strużynami z kredek.🐦🙂 https://www.facebook.com/groups/516980862292524/permalink/525353871455223/?app=fbl

Pomysły na 3.04.2020 r.

Propozycja 23.

Zabawy badawcze z jajkiem

  1. Porównywanie jajek – surowego i ugotowanego. Opisywanie budowy jajka.
    Potrzebujemy:
    -jajko surowe i ugotowane
  • 2 talerzyki
  • nożyk plastikowy
    Dotknij kolejno jajek i porównaj ich wygląd. Czy bardzo się od siebie różnią? Potrząśnij nimi, postaraj się porównać dźwięki, jakie wydają. Czy słyszysz różnice? A teraz spróbuj zakręcić jajkami. Obserwuj uważnie, które z nich kręci się szybciej. Zastanów się dlaczego jajko surowe kręci się wolniej? (Jajko surowe obraca się przez chwile dlatego, że ma płynny środek, który porusza się w środku w różne strony przez to uniemożliwia mu szybkie poruszanie się). Ale zaraz sam się o tym przekonasz. Poproś rodzica o rozbicie jajka i wylanie go na talerzyk, możesz też zrobić to samodzielnie. Drugie jajko też rozbij, obierz ze skorupki i połóż na drugim talerzyku, a potem przetnij je nożykiem na pół. Popatrz z czego zbudowane jest jako (skorupka, białko, żółtko). Porównaj oba jajka (jaki mają kolor, kształt, zapach). Czy widzisz różnice?
  1. Eksperyment z octem
    Potrzebujemy:
  • surowe jajko
  • szklankę/ słoik
  • ocet
  • zakrętka lub mały talerzyk
    Do szklanki lub słoika włóż jajko (ostrożnie aby się nie stłukło), potem zalej je octem tak, aby całe było zanurzone. Przykryj szklankę malutkim talerzykiem lub zakręć słoik. Już po chwili widać działanie octu, ale najlepszy efekt uzyskamy po 24 godz. Na drugi dzień wyciąg ostrożnie jajko i zobacz co się stało z jego skorupką. Skorupka się rozpuściła, a na jajku została sama błona. Dotknij jajka jest miękkie. Gdy upuścisz je na stół jajko się będzie odbijać.

Pomysł nr 24.

Zabawy z Panem Miłoszem. Link poniżej. https://youtu.be/bZnfkuZMQ9Q

Pomysły na 6.04.2020 r.

Propozycja 25

Jajko to podstawa wielkanocnego stołu. Dlatego zachęcam do wykonania kanapki z jajkiem w roli głównej. Z naszego jajka może powstać sowa, myszka i wiele innych fantazyjnych pomysłów, którym nie oprze się nawet największy niejadek.

Smacznego:)

Propozycja nr 26

Warto rozwijać zmysły poprzez proste i wesołe zabawy. Dlatego proponuje wykonanie pisanki pobudzającej zmysł węchu.To pomysł na wspólny czas, a przy okazji na zdrowy rozwój dzieci.

Będzie nam potrzebna kartka papieru (najlepiej techniczna) oraz zioła i przyprawy, które posiadamy w domu. Na kartce papieru rysujemy kontur jajka a następnie ozdabiamy według własnego pomysłu przyprawami. Ozdobiona pisanka pięknie wygląda i niesamowicie pachnie.

Poniżej znajduje się link do darmowych kolorowanek o tematyce wielkanocnej, które można pobrać i wydrukować.

https://drive.google.com/file/d/1pCm8aKBXuXJtfCwgSQTEyC0Ps5v2BZrW/view

Rozkład materiału na ten tydzień dla “Sówek”.

https://drive.google.com/…/1pCm8aKBXuXJtfCwgSQTEyC0Ps5…/view

Grupa “Tygryski”!!!

Drogie “Tygryski” 🐯
Książeczki, które nas obowiązują w tym tygodniu to:
– 4 latki do strony 31 włącznie
– 5 latki do strony 59 włącznie.
Pamiętajmy, aby systematycznie rozwiązywać zadania w książeczkach.
Dzieci 5 letnie mogą skorzystać dodatkowo z kart pracy z literką F, które są umieszczone w plikach dla Sówek.
Przypominamy, że w dniu 8 i 9 od godz 8.00 do 12.00 można odebrać książki z przedszkola.

Pomysły na 7.04.2020 r.

Propozycja nr 27
Zachęcam wszystkie Przedszkolaki do obejrzenia odcinka Domowego przedszkola pt. „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”

Po obejrzeniu odcinka, Przedszkolaki dowiedzą się m.in.
Skąd wziął się śmigus – dyngus?
Dlaczego malujemy pisanki? Jak zdobimy pisanki?
Co znajduję się w wielkanocnych koszyczkach?
Skąd pochodzi zwyczaj święcenia koszyczków z jajkami?

Link do odcinka poniżej. https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

Propozycja nr 28
Praca plastyczna „Kurczaczki ze skrzydełkami z odrysowanych rączek”
Z szablonów wycinamy poszczególne elementy, następnie odrysowujemy dłonie dziecka i je wycinamy. Przyklejamy do naszego kurczaczka. Dzieci starsze mogą samodzielnie wykonać szablony.

Link do szablonu poniżej. https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/anna-kowalska/kurczaczki-ze-skrzydelkami-z-odrysowanych-raczek/

Pomysły na 8.04.2020 r.

Pomysł nr 29.h

Dzisiaj proponuję zapoznać się z ciekawym pomysłem dekorowania pisanek. Link poniżej. https://youtu.be/QX2uWM-wwFo

Pomysł nr 30.

Co według tradycji powinno znaleźć się w koszyczku? Odpowiedź na to pytanie uzyskacie z piosenki, do której link znajdziecie poniżej. https://youtu.be/KyeLlFX0p2g