• Home

Spotkanie z przedstawicielami Polskiej Akcji Humanitarnej

W dniu 9 października uczniowie klasy 8 oraz 3 a gimnazjum wzięli udział w warsztatach, które poprowadzili przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej. Zajęcia dotyczyły zagadnień związanych z zasobami wody pitnej na świecie oraz dostępem do niej. Warsztaty składały się z trzech części. W pierwszej uczniowie układali ogromne puzzle obrazujące dostęp do wody pitnej na świecie. W drugiej, najbardziej emocjonującej, grali w grę “Studnia w Sudanie”, natomiast część trzecia stanowiła podsumowanie całości, zwrócenie uwagi na konsekwencje jakie dostęp do wody ma dla rodzin, zmagających się z tym problemem. Uczniowie naszej szkoły z zaangażowaniem brali udział w warsztatach. Mamy nadzieję, że spotkamy się ponownie z PAH-em, czy to na kolejnych warsztatach czy angażując się w działania wolontariatu.

Anna Piętak- pedagog

« 2 z 7 »

Klasa 6 w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie

W środę 10.10.2018 klasa szósta wraz z opiekunami odwiedziła Muzeum Inżynierii Miejskiej mieszczące się przy ulicy św. Wawrzyńca w Krakowie. Głównym celem wycieczki była wystawa “To takie proste” oraz “Zabytkowe tramwaje”. Wszyscy zwiedzający mogli skorzystać z ponad 20 interaktywnych edukacyjnych stanowisk podzielonych na cztery strefy : “Główka Pracuje” – podróż w świat matematycznych zagadek i łamigłówek, “Mechaniczny Plac Zabaw” – poznanie wybranych praw i zasad mechaniki, “Pomyśl, Zrozum, Zrób” – tworzenie i budowanie z zastosowaniem różnych technik majsterkowania i “Techno Świat” – eksponaty z wykorzystaniem super nowoczesnych technologii. Bardzo wszystkim spodobały się : Podłoga Memo, Poduszkowce,Kulolabirynt, Ręczna Elektrownia, Lewitacja, Turniej, Wyścig Szczotek, Symulator – Wyścig Pojazdem Przyszłości i wiele, wiele innych,. Dodatkowo uczniowie mogli zobaczyć wystawę “Więcej światła”, która przybliżyła naturę światła oraz sposoby jego wytwarzania na przykładzie żarówki, świetlówki i diody LED. Następnym bardzo ciekawym miejscem pobytu w muzeum była ponad stuletnia hala krakowskiej zajezdni tramwajów. Zwiedzający mogli podziwiać pięknie odrestaurowane wagony tramwajowe, które w pełni odzwierciedlają stan z lat naturalnej ich eksploatacji. Wszyscy uczestnicy wycieczki są zgodni, że można się uczyć i jednocześnie świetnie bawić. Warto jeszcze wrócić w to miejsce.

Jadwiga Słowik

Ks Adam Ból (zdjęcia)

« 1 z 7 »

Przedszkolaki w teatrze

10 października przedszkolaki wybrały się do teatru Groteska na przedstawienie pt. „Tańcowały dwa Michały”. Był to dynamiczny, roztańczony i rozśpiewany spektakl oparty na znakomitej twórczości Juliana Tuwima. Wraz z dwoma głównymi bohaterami Dużym i Małym Michałem wyruszyliśmy na spotkanie z szeregiem postaci występujących w znanych każdemu dziecku wierszach m.in.: „Abecadło”, „Rzepka”, „Ptasie radio”, „Zosia Samosia” czy „Słoń Trąbalski”. Kolorowe kostiumy, lalki i maski zachwyciły wszystkich. Literatura Juliana Tuwima przedstawiona w formie żywiołowego muzyczno – tanecznego spektaklu zachwyciła dzieci, czemu dały wyraz podczas oglądania. Misie i Smerfy zadowolone i uśmiechnięte powróciły do swojego przedszkola.

Karolina Tyrybon

« 1 z 2 »

Głośne czytanie w ZOO i na leśnej polanie

W piękny, październikowy piątek, klasa pierwsza wybrała się z wizytą do ZOO. Po kilkudziesięciominutowej wędrówce leśnym szlakiem, wśród pięknie przenikających przez korony drzew promieni słońca oraz szeleszczących pod stopami liści, dotarliśmy do celu. W Ogrodzie Zoologicznym czekała już nasza Pani Przewodnik, która zaprowadziła nas do wielu mieszkańców ogrodu i niezwykle ciekawie opowiedziała nam o nich. Tak więc poznaliśmy m.in. cyrkową przeszłość dwóch słonic, które prezentowały przed nami swoje umiejętności, wywołując na naszych buziach ogromną radość i nieskrywany zachwyt, podziwialiśmy najmniejsze na świecie małpki i ogromne, dostojne żyrafy. Zachwycaliśmy się reniferami – „tymi od św. Mikołaja” oraz świetnie pływającymi i nurkującymi pingwinami. Bardzo poruszyła nas niezwykła historia Zosi –  flaminga, który dzięki ogromnemu poświęceniu pracowników ZOO, wykluł się z jajeczka porzuconego przez rodziców. Wielką frajdę sprawiło  nam przebywanie ze zwierzątkami w Mini ZOO. Mogliśmy samodzielnie nakarmić kucyki, kózki, lamy, króliczki. Na koniec naszego pobytu w Ogrodzie Zoologicznym, w ramach Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania,udaliśmy się w podróż w świat literatury dla dzieci. Z pluszowymi słodziakami w ręku, wśród otaczających nas żywych słodziaków, z ogromnym zainteresowaniem wysłuchaliśmy czytanego przez Panią Przewodnik fragmentu książki Renaty Piątkowskiej pt.: „Gang Słodziaków”. W czasie drogi powrotnej, zatrzymaliśmy się na leśnej polanie, gdzie ciekawi dalszych przygód bohaterów Gangu, już sami kontynuowaliśmy głośne czytanie. Zrelaksowani, uśmiechnięci, z główkami pełnymi informacji i wrażeń, powróciliśmy do naszej szkoły. To była naprawdę udana wyprawa.